Predstavte si, že máte na školskom pozemku nevyužitú plochu a radi by ste žiakov a študentov zapojili do jej skrášlenia. Predstava, ktorej realizácií predchádza pár krokov, dobrá motivácia a študenti radi priložia ruku k dielu.
Výstavbe špirály predchádzala krátka diskusia. Dôležité bolo na malom pozemku nájsť vhodný priestor pre bylinky, ktoré potrebujú dostatok svetla. Keďže zelené plochy areálu sú vysadené stromami, bylinková špirála skončila pod tým, ktorý jej dopraje najviac slnečných lúčov.
Na vzdelávacom kurze „Youtuberi pre dm“ sa zaškolili študenti duálneho vzdelávania dm drogerie markt nielen do liečivej sily byliniek a tvorby herbáru, ale aj to výstavby bylinkovej špirály a rozmiestnenia byliniek na nej.
Na SOU S. Jurkoviča v Ružinove tak strávili piatkové vyučovanie prakticky. Na nevyužitej ploche školského dvora postavali bylinkovú špirálu celkom sami. Teda s malou pomocou nás „lektoriek“ – radami. Úlohy aj náradia sa zhostili veľmi šikovne. Najprv vykopali dostatočne veľký kruh a základ pre 3m širokú špirálu. Postupne tehlu po tehle stavali „slimáka“. Podkladom bol technický výkres, aby špirála pevne stála na svojom mieste dlhý čas. Druhák Oliver sa v ňom rýchlo zorientoval, vymeral polomery aj strany štvorcov, označil kolíkmi vzdialenosti na ploche a spolu s Dávidom zorganizoval ostatných spolužiakov. A tí šikovne pomáhali.
Na záver bylinkovú špirálu vysadili viacerými druhmi liečiviek s nápaditými menovkami napísanými na kameňoch. Pani riaditeľka prispela čili paprikami. Záverečnou bodkou bolo výdatné polievanie a veľká radosť všetkých, ktorí sa takejto odbornej praxe zúčastnili.
Ak študenti vidia zmysel aktivity, vedia čo majú robiť, rozumejú zadaniu a motiváciou je práca na čerstvom vzduchu počas vyučovania, všetko ide bez problémov. Sama som zvedavá, koľko bylinkových špirál po tomto dni vznikne v záhradách. Jednoznačne táto forma pestovania byliniek na takomto „vyvýšenom záhone“ zaujala :).